Waarom Volvo geen auto’s toont op salon van LA

Volvo toont geen auto's op salon van LA © BELGA

Volgens Volvo is tegenwoordig niet meer de hoeveelheid chroom, leer of vermogen van belang, maar hoe consumenten een automerk ervaren. Daarom staat op de stand op het Autosalon van Los Angeles geen auto, maar de eenvoudige stelling ‘This Is Not A Car’.

Volvo levert op deze manier een originele wereldprimeur op Automobility LA 2018: het brengt geen enkele wagen mee. Wel zal het bedrijf zijn visie komen voorstellen, die wil herdefiniëren wat een auto precies is. Al sinds er voor het eerst een autosalon werd gehouden, staat logisch de auto centraal, meestal tentoongesteld op een draaiend podium of verhuld door een doek. Maar wagens evolueren, de sector evolueert en ook de verwachtingen van autogebruikers evolueren. Op Automobility LA wil de Volvo-stand die evolutie symboliseren.

“Door hun salon ‘Automobility LA’ te noemen, erkennen de organisatoren de omwenteling die onze sector momenteel doormaakt”, aldus Marten Levenstam, verantwoordelijk voor de productstrategie bij Volvo Cars. “We willen laten zien dat we de boodschap begrepen hebben en een discussie op gang brengen over de toekomst van de automobiliteit. Daarom brengen we geen conceptwagen mee, maar praten we over het concept van een wagen. We zullen dit jaar geen prijs voor ‘beste wagen’ winnen, maar dat vinden we niet erg. Want dit is geen autosalon.”

Volvo voorziet ook een aantal interactieve demonstraties van connectiviteitsdiensten, zoals levering van pakjes in de wagen, autodelen, een visie op autonoom rijden met het Volvo 360c-concept en de auto-abonnementsdienst ‘Care by Volvo’. Het bedrijf gelooft eveneens sterk in de kracht van strategische partnerschappen en zet daarom volop in op innovatieve interacties met nieuwe soorten partners, zowel gevestigde technologiebedrijven zoals Amazon, Google en Nvidia als technologische start-ups zoals Luminar en Zenuity.(Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content